Gyógyítani,

tisztítani,

teremteni

a zenémmel.

Kovács Sára Dizna

Kovács Sára Dizna

"Sára már születésétől kezdve zenével és zenészekkel volt körülvéve édesapja Kovács Ferenc “Öcsi” révén, aki nagyszerű trombitás, hegedűs, zeneszerző és énekes. Családja rendkívül sokszínű a művészetek terén. Felmenői között voltak/vannak zenészek, festők, szobrászok, ötvösiparművészek. Ezek a művészeti irányzatok mind hatással vannak Sára életére.

Iskolakezdéskor szinte kötelező volt valamilyen hangszer tanulása a családban. Sára a fuvolát választotta. Magyarország egyik legkíválóbb zeneiskolai tanáránál - Herczegh Máriánál - tanulhatott. Tehetsége és muzikalitása hamar megmutatkozott, így több zeneiskolai budapesti és országos fuvolaverseny díjazottja lett. Később nem volt kérdés, hogy zenei pályán folytatja tanulmányait, így felvételizett a Bartók Béla Konzervatóriumba. Itt öt évig tanult, három fantasztikus fuvolaművésznél, Szimicsevics Juditnál, Fábián Tímeánál és Illés Eszternél. Tanulmányait a Miskolci Egyetem Zeneművészeti karán folytatta, olyan fuvolaművészek tanítványaként, akik Magyarország legjobb szimfonikus zenekarainál játszottak első fuvola posztot. Ők Oross Veronika és Móré Irén. Miskolcon új emberekkel és ezáltal új ismeretekkel, zenei irányzatokkal és stílusokkal is megismerkedett. Érdeklődése az improvizáció iránt rohamosan nőtt. A zenének és zenélésnek eme felfogása teljesen megváltoztatta Sára addig kialakult képét a közös zenélésről és alkotásról, számára az improvizáció egy éppen abban a pillanatban létrejövő alkotás, zeneírás lett.

Miskolcon megszerezte Alapképzésen a diplomáját, majd sikeres felvételit tett Mesterképzésre a Liszt Ferenc Zeneakadémiára, Budapestre. Tanárai Oross Veronika és Sebők Erika voltak. Ez alatt a két éves képzés alatt - a miskolci tapasztalatok hatására-  egy úgymond “szakmai válságon” esett át. Rájött, hogy jóval többféle zenei irányzattal szeretne foglalkozni, mint amit az iskolákban tanítanak. Eljárt a jazz tanszakosok improvizációs óráira, valamint ismerősei hatására közös sámándobolásokon és spirituális összejöveteleken is részt vett (gőzkunyhó, asszonyképző, transztánc, transzlégzés, sámándob készítés, stb.), ahol még újabb és újabb inspirációk érték. 2015-ben, Mester diplomakoncertjén a szokásos klasszikus művek mellett Ravi Shankar egyik rágáját is előadta.

Diplomaszerzése után kapott kisegítői lehetőségeket klasszikus zenekarokban (pl: MÁV szimfonikusok, Liszt Ferenc Kamarazenekar, Miskolci Szimfonikusok), turnékon, valamint a mai napig rendszeres kisegítője a Budapesti Operettszínháznak. 2017 szeptemberéig zeneiskolában tanított klasszikus fuvolát. Egyre többet foglalkozott más hangszerekkel (didgeridoo, dobok, indiai fuvolák, kínai fuvolák, kalimba, melodika) és az énekléssel. Barátaival alapította meg az Anahata Soundhealing projekt-et, mellyel havi rendszerességgel hét csakra tisztító meditációt tartottak egy éven át. 2016 tavaszától a Napoleon Boulevard tagja fuvolásként és vokálosként. 2016 őszétől a Magyar Vista Social Klub énekesnője, ahol magyar népdalokat dolgoznak fel különböző stílusokkal ötvözve. Sárát a magyar népdalfeldolgozás Édesapja népies stílusú játéka és népdalszeretete miatt már kiskora óta érdekli.

Számos más együttesben játszik különböző posztokon, pl: Tompox (fuvola), All out (énekes), DaWhy (ének, fuvola, didgeridoo, melodika), Dóka Attila Akusztik (fuvola, vokál). Barátaival alkalmanként táncmeditációt tartottak Tenalach Táncutazás néven. Több, mint öt éven át volt a Willany Leó Improvizációs Táncszínház zenészeinek oszlopos tagja. Gyakran zenél Földvári Eszter kontakt táncimprovizációján. Négy éven át havi renszerességgel tagja volt a Felhőcirkusz nevű interaktiv gyermekprodukciót működtető Juhász Kata Társulatnak. Itt ismerkedett meg Ölvedi Gáborral, akivel az első alkalommal kialakult a rokonszenv, a barátság, a közös játékban fellelhető színtiszta harmónia, ennek köszönhetően a DaWhy zenekarba Gábor hívta maga mellé énekelni, ahol fantasztikus kilenc tagú csapatban együtt alkotnak korszakalkotó feldolgozásokat és medley-ket egymástól abszolút különböző stílusú ismert zenékből, valamint magyar és szláv-balkán népdalokból.

A hosszútávú reményekkel teli közös zenélést már csak azzal lehetett fokozni, hogy 2017 augusztusában Gábor a Samsara Boulevard zenekarba is meginvitálta. Sára így szeptemberben csatlakozott a mantrazenekarhoz. Már az első zenés összejövetel nagyon jól sikerült. Judittal és Anitával is rendkívül szeret együtt alkotni, teremteni, gyógyulni, gyógyítani. A zenekar eddigi zenéjét több, mint tíz féle fúvóshangszerrel színesíti az éneklés és dobolás mellett, illetve saját ötletei is közös feldolgozásra kerülnek.
Mindig álma volt, hogy gyógyítson, tisztítson és teremtsen a zenéjével. E szándéka végre teljesülhetett ebben a varázslatos közösségben, páratlanul tehetséges zenészekkel a Samsara Boulevard zenekarban."

"Őszinteségben,

egyetértésben,

szeretetben

együtt zenélni."

"Segíteni a HANG által."

"Népzenéből Ima.

Imából Világzene.

Világzenéből Szabadság.

Szabadságból Áldás!"