Népzenéből Ima.

Imából Világzene. Világzenéből Szabadság. Szabadságból Áldás!

Ölvedi Gábor

Ölvedi Gábor

"Gáborban igen korán kialakult a zene iránti érdeklődés, ami a gyerekkorban elkezdett magyar és erdélyi néptáncok tanulásának, művelésének hatására a népzene felé irányult. Mivel elsősorban az ütőhangszerek érdekelték, amelyben a magyarországi népzene nemigen bővelkedik, 1989-ben tanulmányokat kezdett a veszprémi Csermák Antal Zeneiskola, Dzsessz-dob magániskolájában, majd ezek után fordult a különböző kultúrák népzenéjében fellelhető ütőhangszerek megismerése felé. 
Több alkalommal járt Törökországban és Marokkóban a kezdeti útkeresés során, majd később részt vett Hossam Ramzy, Issam Houshan, Abdou Manssour workshopjain és magánóráin, hogy a közel-keleti ütőhangszerek játékmódjának különböző stílusjegyeit minél hitelesebben elsajátítsa.
Közben indiai tabla magánórákat vett Szalay Pétertől, a Calcutta Trió tablásától, Alla Rakha tanítványától, és 2016-tól szintén tabla órákat vesz pt. Rajesh Gangani indiai tabla mestertől.
Több, mint 4 évig tanult klasszikus hangképzést magántanáraitól, valamint tuvai és mongol torokének technikákat tanult szintén magánúton.

Szívesen dolgozik együtt kortárs és orientális táncosokkal, és résztvevője több táncszínházi és színházi darabnak.
Művészeti vezetője a Velence-tavi Ütősfesztiválnak, amely 2016-ban indult útjára nagy sikerrel.

Ütőhangszeres magántanár, saját ütőhangszeres módszerével tanít a 2000-es évek óta. Szervezője és mozgatórugója rendszeres közösségi dobolásoknak Budapesten és az ország egész területén.  Különböző népek transzritmusait tanulmányozza, kutatja és használja transzdobolásokon.

Gábor számos különböző formációban játszott és játszik jelen pillanatban is: Veszprémer Klezmer Band (klezmer zene); Erdélyi Csángó zene; Khalifa együttes (Közel-keleti, görög, és török zene), Al Tabla Percussion Group (Közel-keleti ütőhangszeres zene, művészeti vezető); Koma Sipan együttes (Kurdisztáni zene), Yeraz együttes (tradicionális örmény zene), Clouds Project (meditációs zene és opera fúzió), Felhőcirkusz (kortárs táncos élő zenés előadás gyerekeknek), La Kati Cuadro Flamenco (Flamenco zene), DaWhy (native folk metal), HolddalaNap Zenekar (világzene) és Layanda (akusztikus jazz-funk-szitár).

Több országban koncertezett már: Berlin, Hamburg, Frankfurt (Németország); Portó, Liszabon (Portugalia), Barcelona, Mont Blanc, Sallent De Galleo, Bilbao (Spanyolország), Amsterdam, Enschede, (Hollandia), Brüsszel (Belgium), Róma, Nápoly, Campobasso (Olaszország), Athén, Nei Pori, Thessaloniki (Görögország), Helsinki, Tampere, Rovaniemi (Finnország), Stockholm, (Svédország), Zágráb (Horvátország), Stúrovo (Szlovákia), Nagyvárad, Szatmárnémeti, Kolozsvár, Bákó (Erdély), Kairó (Egyiptom), WOMEX-Hungary.

A mérhetetlenül gazdag magyar és erdélyi néptáncokkal, népzenével és népdalokkal töltött 25 év meghatározó a zenei ízben, melyet képvisel.

Gábort már gyerekkorában is érdekelték a lelki folyamatok és az önismeret. 15 éves korában kezdett buddhizmussal foglalkozni, majd 20 év elteltével az indiai védikus kultúra lelki folyamatainak megismerése okán néhány évet egy önellátó farmközösségben töltött a világszerte ismert Krisna-Völgyben, Új-Vraja Dhama-ban.

A Samsara Boulevard mantraegyüttest Mihók Anita kezdeményezésére Schrenk Judittal alapították meg és egyben összegezték a lelki élettel és a lelki zenével töltött évek tapasztalatait és tudását...

Imád kertészkedni, és megtermelni saját bio növényeit, fűszereit, gyógyteáit

Hangszerei: darbuka, doholla, sombati, riq, def, tar, perzsa láncos def (keret dobok), tapan/davul, mridangam, tabla, harmonium, erdélyi fafúvós hangszerek, konga, djembé, magyar keretdobok."

"Gyógyítani,

tisztítani,

teremteni

a zenémmel."

"Őszinteségben,

egyetértésben,

szeretetben

együtt zenélni."

"Segíteni a HANG által."